The Zikr 02 – Antara 2 Cinta

Album Antara 2 Cinta merupakan album yang di release oleh The Zikr.

01 The Zikr – Pemimpin Sejati
02 The Zikr – Air Mata Keinsyafan
03 The Zikr – Wahai Para Mujahid
04 The Zikr – Dunia Baru Islam
05 The Zikr – Wahai Kaum Muslimin
06 The Zikr – Antara 2 Cinta
07 The Zikr – Wahai Kekasih
08 The Zikr – Suara Kebenaran
09 The Zikr – Tika Abuya Pulang

Download Full Album
download 4shared

9 comments on “The Zikr 02 – Antara 2 Cinta

  1. Ping-balik: Download Nasyid Lawas The Zikr | The Dzikron Nasheed Percussion

  2. Assalamualaikum tuan, saya sangat berterimakasih kerana tuan memuat naik semua lagu-lagu yang penuh kenangan seperti lagu The Zikr ini kerana saya juga sudah lama mencari dan susah untuk menemuinya di internet. Akan tetapi, lagu-lagu daripada album Antara 2 Cinta ini khususnya, semua lagunya rosak (melainkan Air Mata Keinsafan dan Tika Abuya Pulang) kerana lagunya tidak sampai habis tapi asyik ulang dan ulang dari awal lagunya semula. Lagunya juga kurang kualitinya berbanding album Kenangan dan Secerah Pawana. Saya juga perasan ada lagu yang kualitinya lebih bagus berbanding lagu-lagu yang lain dalam album yang sama, contohnya lagu Rasulullah kualitinya lebih bagus berbanding lagu-lagu lain dalam album Secerah Pawana. Dan lagu Air Mata Keinsafan juga tidak sampai habisnya. Sepatutnya part akhir “Inilah dia pelembut jiwa bagi mendapat kasih Ilahi” ada, dan bukannya fade out dan langsung belum selesai lagunya. Ini hanya aduan daripada saya sebagai pengguna sahaja. Saya memohon maaf andai terasa hati jua mungkin terasa kasar bahasanya, tapi moga-moga dengan komen balasan ini menjadi kebaikan bagi semua agar dapat sama-sama dikongsi bersama. Jazaakumullahu khoyrol jazaa’ wabarokallahu fiikum tuan kerana sudah banyak membantu kami semua peminat-peminat nasyid untuk mengumpul kembali koleksi lagu-lagu nasyid ini, diharapkan moga dengan komen balasan saya ini juga mendapat perhatian tuan dan mendapat tindakan segera ^_^

    • Wa’alaikumsalam.. Saya berterimakasih telah berkenan bersilaturahim ke blog The Dzikron, untuk Album The Zikr saya mohon maaf, karena yang saya punya hanya file itu saja. Tidak ada yang lain. Mungkin kita bisa bersama-sama mencari file yang kualitas suaranya lebih bagus lagi. Sekali lagi terima kasih tas silaturahimnya. Semoga kita menjadi saudara seiman. Aamiin. Insya Allah…

Tinggalkan Balasan

